niedziela, 25 listopada 2012

Ja i książki



I po niedzieli. Dzieci śpią, a ja jak zwykle ociągam się z robotą. Czekają zaległe recenzje, ale energii i ochoty brak. Brzuch pełen pysznego marchewkowego ciasta, to i pracować się nie chce… Jedzenie nie sprzyja dyscyplinie…
W ogóle dyscyplina się rozjeżdża. Tyle rzeczy kusi. Nowa książka (nawet kilka – zakup hurtowy), nowe wydanie „Gościa…”. Pospałoby się. Poleniuchowało. Z dobrą książką i miseczką galaretki z owocami… Oj tak. A tu – nie.
Niedawno dostałam wyczekiwaną (i to jak długo) MC Dusię Małgorzaty Musierowicz. Zaprzyjaźniłam się z Borejkami ładnych kilkanaście lat temu i tak jest do dziś. MC Dusia do mnie dotarła, kiedy miałam totalny młyn w pracy. Wracałam do domu, gotowane, dzieci, kąpanie, układanie do snu, a potem – siedzenie w sprawdzianach i wypracowaniach. Kazałam Musierowiczowej siedzieć na półce i czekać. Nie wytrzymałam dłużej niż parę dni. Znacie to? Kiedy książka tak wciąga, że nie można odwrócić się na drugi bok i zabrać do rozprawek o jakichś tam Krzyżakach. Śmiać się do rozpuku, bo do domu Borejków wrócił przypadkowo upity Józinek? Ja znam aż za dobrze. Dlatego boję się zajrzeć do torby, w której czeka nowiutkie, świeżutkie 5 książek, zakupionych hurtem i tak okazjonalnie, że grzech było nie kupić ;).
A w domu? Poza sprzątaniem i wyrzutami sumienia, że znów się nie wyrabiam z pracą? Dzieci super. Mąż miał pierwszą wolną sobotę od daaaaawna. Przeżyliśmy szturm gości. Nauczyłam się piec pyszne, superszybkie ciasteczka maślane. Starszak zaczął chodzić na karate. Młodszy się totalne rozgaduje. G`woli uzupełniania jego słownika:

Tanap – samolot
Ubie – lubię
Odejdź – do taty, jak leży w łóżku obok mamy albo do przypadkowej osoby, która wejdzie do łazienki, gdy on siedzi na nocniczku (a nie skończy tego co miał do zrobienia)
Lizaka! – pierwsze słowa po przebudzeniu
Co robiś? – to akurat wiadome
Moje!
Kole – żłobek/ przedszkole
Tina – cytryna
Pasiam – przepraszam
Kałko - kakałko
Moja Mamusja – najczęstszy ostatnio zwrot

Ja tu jeszcze wrócę ;).

1 komentarz: